Får du felmeddelandet ”Det går inte att genomföra köpet just nu” hos PayPal?

publicerat i: Lösningar | 0

Fråga: Jag får detta felmeddelande när jag testar min webbutik (WooCommerce) med PayPal:

Det går inte att genomföra köpet just nu
Det går inte att genomföra köpet just nu Gå tillbaka till handlaren och välj en annan betalningsmetod.

Jag ringde PayPal men de kunde inte se något fel. Någon som varit med om något liknande?

Problemlösning:

Om du testar att göra ett köp i din egen webbutik, så se till att du inte använder ditt eget PayPal-konto som betalare för köpet. När du köper kan du heller inte använda ett betalkort som du har anslutit till butikens PayPal-konto. Alltså du kan inte ha samma köpare som är mottagare för betalningen. Då får du nämligen ovanstående felmeddelande.

Om du stött på det här felmeddelandet i en annan situation – skriv en kommentar och berätta så hjälper du någon!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.